понеделник, 20 януари 2020 г.

Икеа и опасните шкафове

Случвало ли ви си е да прочетете, че някоя голяма фирма изтегля от пазара свой продукт?  Вероятно много пъти, но винаги съобщението е било за някъде в някоя далечна страна, но не и тук.  В България това е просто невероятно.  Е, по подобен начин се почувстах и аз, когато прочетох тази новина



*****
IKEA is voluntarily recalling all chests and dressers that do not meet the performance requirements of the U.S. voluntary industry standard (ASTM F2057-14).
06/28/2016 9:00 AM
 | 
Product Recalls[National] 
The recalled chests and dressers are unstable if they are not properly anchored to the wall, posing a tip-over and entrapment hazard that can result in death or injuries to children. You can contact IKEA at 1-866-856-4532 or email: secureit@ikea.com to discuss how to participate in the recall. 
We are pleased by the overwhelming response to our recall announcement. However, as a result, we are experiencing extremely high call volumes and long on-hold wait times in our call center. Please review the frequently asked questions. If you need to contact IKEA regarding the recall, visit your local IKEA US store or emailsecureit@ikea.com. If emailing, please include your name, mailing address, phone number and photos of your chests and dressers. Thank you!


The recall affects children’s chests and dressers taller than 23.5 inches and adult chests and dressers taller than 29.5 inches that do not meet the performance requirements of the U.S. voluntary industry standard. The recalled MALM chests and dressers were manufactured and sold through June 2016 and include the 3-drawer, 4-drawer, 5-drawer and 6-drawer models. Other IKEA chests and dressers in this recall were sold at various times through June 2016.
Participating consumers can receive a full or partial refund or a free wall-anchoring repair kit.
Please immediately stop using any recalled chest or dresser that is not properly anchored to the wall and place in an area not accessible to children.
For a list of chests and dressers affected by this recall, please click here Contact IKEA for a choice between two options: a free wall-anchoring repair kit or a full or partial refund. ree wall-anchoring repair kit To order a free wall-anchoring repair kit, please click here Full or partial refund
If you are unable or unwilling to attach your chest or dresser to the wall using the repair kit, or if you are not comfortable that your chest or dresser has been properly attached to the wall, please click here.    For more information about the recall, please click here.  To participate in the recall or for additional information, please emailsecureit@ikea.com or call (866) 856-4532 from 9 a.m. to 12 midnight ET. If you have trouble getting through via the phone, please email us. 
We apologize for any inconvenience this may cause. At IKEA, safety is the priority.
www.ikea.com/us/en/about_ikea/newsitem/062816-recall-chest-and-dressers



Новината на български гласи:
IKEA доброволно изтегля всички шкафове и скринове, които не отговарят на функционалните изисквания на доброволния стандарт за индустрията в САЩ (ASTM F2057-14). 
Съб 28 Юни 13:00:00 UTC 2016 
Изтеглените ракли и скринове са нестабилни, ако те не са правилно закрепена към стената. Те създават опасност от преобръщане и затискане, което може да доведе до смърт или наранявания на деца. Можете да се свържете IKEA в 1-866-856-4532 или имейл: secureit@ikea.com, за да обсъдят как да участват в изтеглянето.

Ние сме доволни от преобладаващата реакция на нашето съобщение за отзоваване. Въпреки това, тъй като в резултат на това сме свидетели на изключително високи обем на телефонните разговори и дългото изчакване и са възможни забавяния. Ако трябва да се свържете с IKEA по отношение на изтеглянето, посетете вашия местен IKEA US магазин или имейл secureit@ikea.com. Ако ползвате електронната поща, моля съобщението Ви да включва вашето име, адрес за кореспонденция, телефонен номер и снимки на вашите сандъци и скринове. Благодаря!
 Изтеглянето засяга ракли и скринове по-високи от 23,5 инча и ракли и скринове по-високи от 29,5 инча, които не отговарят на функционалните изисквания на стандарта в САЩ. Анулираните малм ракли и скринове са произведени и продадени до юни 2016г. и включват моделите 3-чекмедже, 4-чекмедже, 5-чекмедже и 6-чекмедже. Други IKEA ракли и скринове в настоящата акция са били продадени по различно време до юни 2016 г.. Участващите потребителите могат да получат пълно или частично възстановяване на парите или безплатен комплект за ремонт (за закрепване към стената или закотвяне).

Моля, веднага спрете да използвате всеки от упоменатите скринове, ако те не са правилно закрепени към стената и ги преместете на мястото, недостъпно за децата. 

За списък на ракли и скринове, засегнати от настоящата акция, моля натиснете тук 

Свържете се с IKEA за избор между два варианта: безплатна комплект за ремонт на стената анкериране или пълно или частично възстановяване.

Безплатен комплект за ремонт на стената анкериране

Извиняваме се за причиненото неудобство. В IKEA, безопасността е приоритет.


Сух текст, написан от някой юрист.

Впрочем новината е доста ужасна, ако я погледнете от този ъгъл

Да, в този момент се ужасих, защото у нас имах и двете - подобен скрин и дете на същата възраст.  Еми не искам да съм част от статистиката, за това купувам от големи фирми, където да се следят такива неща.  Предполагам има хиляди опасни продукти, но поне големите фирми от време на време ги изтеглят.  

Ако още се съмнявате колко страшно може да е това, гледайте това видео със щастлив край:



веднага отидох на сайта на ИКЕА.БГ, но там нямаше информация за изтегляне.  Все пак намерих тази секция
http://www.ikea.bg/katalog-ikea/safe-home/

Безопасен дом


Всички искаме да се чувстваме безопасно вкъщи. Когато работим заедно, можем да намалим риска от инциденти.


Всички искаме да се чувстваме безопасно вкъщи. Но децата са застрашени от инциденти и тук. Като работим заедно, можем да предотвратим тези инциденти и да направим своя дом по-безопасен.

Най-ефикасният начин да избегнете инциденти, свързани с преобърнати мебели, е като монтирате мебелите към стената. Ако имате скринове от ИКЕА, ви препоръчваме да се уверите, че са прикрепени стабилно към стената с помощта на скобите, приложени в опаковката.

При нужда можете да получите безплатно резервна скоба за вашите мебели ИКЕА – обърнете се към отдел Обслужване на клиенти на телефон 0800 45 800 или в магазин ИКЕА. 

Да предотвратим инцидентите от преобърнати мебели

• Мебелите трябва да бъдат прикрепени добре към стената. Използвайте скобата, приложена към продукта, и монтажните елементи, подходящи за стените във вашия дом. Повече информация ще намерите в ръководството по-долу.

• Никога не поставяйте телевизор или друг тежък предмет върху скрин или други мебели, които не са предназначени за телевизор.

• Слагайте по-тежките предмети в най-долните чекмеджета.

• Не позволявайте на децата да се катерят или да се провисват по чекмеджетата, вратите и рафтовете.

Ръководство за стенен монтаж

Мебелите трябва да бъдат прикрепени стабилно към стената. Монтажните елементи зависят от материала на стените във вашия дом. В случай че не виждате вашия материал или имате въпроси, се посъветвайте с местен железарски магазин.
СТЕНЕН МАТЕРИАЛСТЕНЕН МАТЕРИАЛСТЕНЕН МАТЕРИАЛ
Сухо строителство или гипсокартон с дървена конструкция отдолуСухо строителство без наличнадървена конструкция отдолуЗидани стени
МОНТАЖЕН ЕЛЕМЕНТМОНТАЖЕН ЕЛЕМЕНТМОНТАЖЕН ЕЛЕМЕНТ
Фигура 1Фигура 2Фигура 3Α, Фигура 3Β
Винт, монтиран директно в дървената греда,например 5-милиметровите винтове за дървесина от к-т FIXA на ИКЕА (Фигура 1)Дюбел с винт, например 8-милиметровите дюбели от к-т FIXA на ИКЕА (Фигура 2)Масивна стена: Дюбел с винт, например 8-милиметровите дюбели от к-т FIXA на ИКЕА (Фигура 3А)
Куха стена: Шарнирен дюбел (Фигура 3B)

По-малко притеснения!

Понякога се случват инциденти, особено ако имате деца. Но когато сме подготвени, можем по-добре да предотвратим по-сериозните рискове.

Нашите продукти за обезопасяване на дома са лесни за монтаж и употреба и покриват всяка зона на дома.

Вижте всички продукти за обезопасяване на дома:
(
На 29.06.2016г. разбрах, че Икеа изтегля редица шкафове и скринове, заради настъпила смърт на поне 6 деца - www.forbes.com/sites/yehongzhu/2016/06/28/ikea-recalls-29-million-dressers-after-6-toddler-deaths/
Тази новина силно ме покърти и разтревожи, тъй като точно преди 3 години закупих един от описаните в съобщението на Икеа продукти - http://www.ikea.com/ms/en_US/pdf/non_malm_CoD_list.pdf
Става въпрос за скрин  BRUSALI с чекмеджета - http://www.ikea.bg/bedroom/Wardrobes-Bedroom-Storage/Chests-of-drawers/28177/29308/.  Същият го закупихме със съпругата ми точно преди тя да роди с оглед да можем да съхраняваме в него дрехите на детето.  С течение на времето и порастването на нашето бебе се налагаше да разместваме мебелите в нашия дом, да сменяме жилища и тн и този скрин често сменяше своето местоположение.  През цялото това време дори не сме предполагали, че този предмет е причинявал смърт на деца на същата възраст като нашето.  Липсата на тази информация смятам за подвеждаща. 
Категорично не желая този предмет в къщата си.  Това че този скрин е застрашавал не просто здравето, но реално живота на детето ми, просто ме разстройва и ядосва до краен предел.  Недопустимо е!
На 29.06.2016г. малко преди 12 ч на обяд позвъних на тел. 0800 45 800 с надежда да ме информирате за начина да ви върна този артикул.  Не останах доволен от разговора, тъй като ми бе предложено да ми дадете крепежни елементи.  Такива не са ми необходими!  Просто не желая този продукт в дома си, тъй като той е застрашавал живота на детето ми.  Та то е било на същата възраст като загиналите деца!!!  За това отново, писмено ви моля да ме информирате незабавно, щом мога да ви върна въпросното изделие. 
Оставам данни за контакт и очаквам незабавно да се свържете с мен.


Те ми отговориха

Здравейте,


Благодарим Ви, че се свързахте с нас!

Бихме искали да Ви информираме, че скринът Малм се отзовава от пазарите в САЩ и Канада поради местните регулации на тези пазари. В България не се провежда отзоваване, а информационна кампания чрез нашия сайт и на място в магазина, която указва как да предотвратим инцидентите от преобърнати мебели.

Най-ефикасният начин да избегнете инциденти, свързани с преобърнати мебели, е като монтирате мебелите към стената. Ако имате скринове от ИКЕА, ви препоръчваме да се уверите, че са прикрепени стабилно към стената с помощта на скобите, приложени в опаковката.
При нужда можете да получите безплатно резервна скоба за вашите мебели ИКЕА – обърнете се към отдел Обслужване на клиенти на телефон 0800 45 800 или в магазин ИКЕА.

Да предотвратим инцидентите от преобърнати мебели:

● Мебелите трябва да бъдат прикрепени добре към стената. Използвайте скобата, приложена към продукта, и монтажните елементи, подходящи за стените във вашия дом.
● Никога не поставяйте телевизор или друг тежък предмет върху скрин или други мебели, които не са предназначени за телевизор.
● Слагайте по-тежките предмети в най-долните чекмеджета.
● Не позволявайте на децата да се катерят или да се провисват по чекмеджетата, вратите и рафтовете.

Благодарим Ви,


Обслужване на клиенти

ул. Околовръстен път 216
гр. София, п.к. 1797

Тел.:   0800 45 800
Web:   www.ikea.bg


След това аз пак им писах
Благодаря за майла,
Не съм удовлетворен.  Не виждам причина да отзовавате едни продукт на един пазар, а абсолютно същият продукт на друг пазар да не го отзовавате. 
Не желая повече тази вещ в дома ми, кое точно не е ясно.  След като има доказани поне няколко смъртни случая!!!
Очаквам сериозно да преразгледате решението си

Те пак ми отговориха

Здравейте г-н Костадинов,

Бихме искали да Ви информираме отново, че всички скринове, които предлагаме, отговарят на задължителните стандарти за сигурност във всички страни, в които ги продаваме.

Във връзка с публикациите относно изтеглянето на скринове от серията MALM, уведомяваме клиентите, че това засяга единствено пазарите на САЩ и Канада. Конкретният продукт се изтегля, тъй като не отговаря на изискванията на доброволен местен стандарт на ASTM (American Society for Testing and Material).

Скриновете ИКЕА отговарят на всички задължителни стандарти за сигурност в Европейския съюз и в останалите страни, в които се продават. Всички скринове ИКЕА са тествани и отговарят на Европейския стандарт за безопасност (EN 14749). Различията в доброволното регулиране от континент на континент са често срещани, особено ако се провежда от частни, неправителствени организации.
Както е отбелязано в ръководствата за монтаж на мебелите, продуктите ИКЕА са безопасни за употреба, когато са обезопасени и се прикрепят стабилно към стената, съгласно ръководството.

В нито една страна не сме получавали информация за инцидент със скрин, който е прикрепен към стената.

За нас в ИКЕА, безопасността и качеството на продуктите са с най-висок приоритет. Провеждаме информационна кампания, за да създадем една безопасна среда у дома, така че да се предотвратят възможни инциденти с мебели. Съобщенията са налични както на страницата ни http://www.ikea.bg/katalog-ikea/safe-home/, така и във всички наши магазини в страните, в които се предлагат скринове.



Благодарим Ви,


Обслужване на клиенти
Description: Description: Description: Description: Description: cid:8CB4822FCD954AA7BDF5F82D85FB7827@athensepiruspc

ул. Околовръстен път 216
гр. София, п.к. 1797

Тел.:   0800 45 800
Web:   www.ikea.bg


мда, явно стандартите им за опасност са различни в САЩ и в БГ, това ест е дразнещо,просто е уникално
Е, нали съм ръб, пак им писах

При продажба на въпросния артикул аз съм бил подведен относно негови скрити недостатъци, като не съм получил пълната информация, като например че се налага пробиване на стени и тн.  Също така не съм бил наясно, нито съм бил недвусмислено и целенасочено информиран за възможните вредоносни резултати.  Най-страшното е, че съм придобил артикула с оглед да го ползвам в детската стая, при положение че именно за детето той може да бъде, по вашите думи фатален, или казано по просто – да го убие по болезнено мъчителен начин. 

След като не съм бил информиран, че същият артикул следва да се прикрепи към стената при продажбата, аз може и да съм искал същият артикул и да не стои близо до стена.  И въпреки че съм спазил всички инструкции за безопасност и че съм се запознал подробно с тях, тази част от информацията (която намирам за съществена при формиране на решението си за покупка) не ми е била предоставена.  В крайна сметка този артикул не е бил обявен като шкаф за стена, за който да е изначално ясно, че следва да се прикрепя към такава.  Това е свободностоящ мебел и аз съм го придобил като такъв и с оглед на подобни негови качества.  По никакъв начин и с оглед на никакви характеристики, не е ставало ясно, че следва да слагам „по-тежки предмети в най-долните чекмеджета“.  Този тип информация идва в последица на мое волеизявление и очевидно същата не ми е била коректно поднесена на първо място.  Още повече, че не бих закупил артикул за детската стая, за който ми е известно, че е причинил смърт на поне 6 деца!!!

На следващо място, аз няма как да съм запознат с вашата кампания по безопасност, която очевидно е проведена след закупуването от мен на опасния артикул.  Очевидно същата не е проведена в мащаби, позволяващи тя да достигне до мен или поне сходен с този за рекламиране на опасния продукт.  Трудно можете да ми вмените задължение за последващо информиране относно скрити недостатъци, при положение че дори не сте разпространили информация за това до медиите.

Като оставим всичко това на страна, след като съм волеизявил, че желая да ви върна въпросния опасен артикул, най-абсурдното обяснение, което мога да получа е, че стандартите ви за безопасност са двойни.  Тоест според вас, моето дете може да издържи падането на скрин върху него, докато тези в Северна Америка няма!?!?!?  Поздравявам ви за маркетинговата логика и за отличното обслужване на клиенти.  Току що „спечелихте“ един … до гроб.

Очаквам да преразгледате вашето решение!

След това вече ми писна и подадох Жалба до Комисията за защита на потребителите
На ....2020г. разбрах, че Икеа изтегля редица шкафове и скринове, заради настъпила смърт на поне 6 деца - www.forbes.com/sites/yehongzhu/2016/06/28/ikea-recalls-29-million-dressers-after-6-toddler-deaths/ Тази новина силно ме покърти и разтревожи, тъй като точно преди 3 години закупих един от описаните в съобщението на Икеа продукти - http://www.ikea.com/ms/en_US/pdf/non_malm_CoD_list.pdf Става въпрос за бял скрин BRUSALI с 4 чекмеджета - http://www.ikea.bg/bedroom/Wardrobes-Bedroom-Storage/Chests-of-drawers/28177/29308/. Същият го закупихме със съпругата ми точно преди тя да роди с оглед да можем да съхраняваме в него дрехите на детето. С течение на времето и порастването на нашето бебе се налагаше да разместваме мебелите в нашия дом, да сменяме жилища и тн и този скрин често сменяше своето местоположение. През цялото това време дори не сме предполагали, че този предмет е причинявал смърт на деца на същата възраст като нашето. Липсата на тази информация смятам за подвеждаща. Категорично не желая този предмет в къщата си. Това че този скрин е застрашавал не просто здравето, но реално живота на детето ми, просто ме разстройва. На 2г.  позвъних на тел. 0800 45 800 с надежда да ме информирате за начина да ви върна този артикул. Не останах доволен от разговора, тъй като ми бе предложено да ми дадете крепежни елементи. Такива не са ми необходими! След това изпратих майл до Икеа. Отговорът беше сходен. Изтеглянето било за друг пазар, въпреки че става въпрос за един и същи продукт. При продажба на въпросния артикул аз съм бил подведен относно негови скрити недостатъци, като не съм получил пълната информация, като например че се налага пробиване на стени и тн. Скринът за това е скрин, за да е свободно стоящ мебел, никъде не се уточнява, че става въпрос за мебел, която трябва да се прикрепя към стената. Също така не съм бил наясно, нито съм бил недвусмислено и целенасочено информиран за възможните вредоносни резултати. Най-страшното е, че съм придобил артикула с оглед да го ползвам в детската стая, при положение че именно за детето той може да бъде фатален. След като не съм бил информиран, че същият артикул следва да се прикрепи към стената при продажбата, аз може и да съм искал същият артикул и да не стои близо до стена. И въпреки че съм спазил всички инструкции за безопасност и че съм се запознал подробно с тях, тази част от информацията (която намирам за съществена при формиране на решението си за покупка) не ми е била предоставена. Опасността от преобръщане, която беше спомената в инструкциите по никакъв начин не навеждаше да мисълта, че може да има фатален край. В крайна сметка този артикул не е бил обявен като шкаф за стена, за който да е изначално ясно, че следва да се прикрепя към такава. Това е свободностоящ мебел и аз съм го придобил като такъв и с оглед на подобни негови качества. По никакъв начин и с оглед на никакви характеристики, не е ставало ясно, че следва да слагам „по-тежки предмети в най-долните чекмеджета“. Този тип информация идва в последица на мое волеизявление и очевидно същата не ми е била коректно поднесена на първо място. Още повече, че не бих закупил артикул за детската стая, за който ми е известно, че е причинил смърт на поне 6 деца!!! На следващо място, аз няма как да съм запознат с кампания по безопасност, която очевидно е проведена след закупуването от мен на опасния артикул. Очевидно същата не е проведена в мащаби, позволяващи тя да достигне до мен или поне сходен с този за рекламиране на опасния продукт. Трудно може да ми се вмени задължение за последващо информиране относно скрити недостатъци, при положение че Икеа дори не са разпространили информация за това до медиите. Като оставим всичко това на страна, след като съм волеизявил, че желая да ви върна въпросния опасен артикул, най-абсурдното обяснение, което мога да получа е, че стандартите за безопасност са двойни.


Здравейте г-н ,

Благодарим Ви, че споделихте Вашето впечатление от продуктите и услугите на магазин ИКЕА България.
Ние високо ценим мнението и препоръките на всеки наш клиент, тъй като подобна конструктивна критика ни дава възможност да подобрим обслужването в магазина и да превръщаме пазаруването при нас в приятно преживяване.
Бихме искали да поднесем нашите извинения за това, че не сме успели да оправдаем очакванията Ви и да Ви уверим, че сме обърнали внимание на Вашата препоръка и ще вземем необходимите мерки.
Моля заповядайте в сектор „Обслужване на клиенти“ в магазина следващия път с касова бележка и скрина, ние ще Ви издадем ваучер на стойността на продукта, който може да бъде използван при следващи покупки.

Благодарим Ви,


Обслужване на клиенти
Description: Description: Description: Description: Description: cid:8CB4822FCD954AA7BDF5F82D85FB7827@athensepiruspc

ул. Околовръстен път 216
гр. София, п.к. 1797

Тел.:   0800 45 800
Web:   www.ikea.bg



Обща информация:
Дата на подаване:

Тип на документа:
Жалба
Регионален център на КЗП:
София
Подадената жалба има статус:
Регистриран в ЕДИС - София  Г
Данни на жалбоподателя:
Име
Любомир
Област:
София (столица)
Презиме
Радков
Община:
Столична
Фамилия
Костадинов
Населено място:
гр. София
E-mail адрес:

Адрес:

Телефон / GSM:



Пощенски код:



Данни на търговеца:
Наименование:
Икея ХАУС МАРКЕТ БЪЛГАРИЯ АД
Булстат/ЕИК/ЕГН:
200204065
Седалище на фирма
Адрес на управление:
ул. Околовръстен път №216
Данни за търг. обект:
Наименование:
Икеа - Околовръстен път №216
Област:
София (столица)
Община:
Столична
Населено място:
гр. София
Адрес:
Околовръстен път №216
Пощенски код:
Искания:
Кратко описание:
Предоставяне на невярна информация
Подробно описание:
На г. разбрах, че Икеа изтегля редица шкафове и скринове, заради настъпила смърт на поне 6 деца - www.forbes.com/sites/yehongzhu/2016/06/28/ikea-recalls-29-million-dressers-after-6-toddler-deaths/ Тази новина силно ме покърти и разтревожи, тъй като точно преди 3 години закупих един от описаните в съобщението на Икеа продукти - http://www.ikea.com/ms/en_US/pdf/non_malm_CoD_list.pdf Става въпрос за бял скрин BRUSALI с 4 чекмеджета - http://www.ikea.bg/bedroom/Wardrobes-Bedroom-Storage/Chests-of-drawers/28177/29308/. Същият го закупихме със съпругата ми точно преди тя да роди с оглед да можем да съхраняваме в него дрехите на детето. С течение на времето и порастването на нашето бебе се налагаше да разместваме мебелите в нашия дом, да сменяме жилища и тн и този скрин често сменяше своето местоположение. През цялото това време дори не сме предполагали, че този предмет е причинявал смърт на деца на същата възраст като нашето. Липсата на тази информация смятам за подвеждаща. Категорично не желая този предмет в къщата си. Това че този скрин е застрашавал не просто здравето, но реално живота на детето ми, просто ме разстройва. На г. позвъних на тел. 0800 45 800 с надежда да ме информирате за начина да ви върна този артикул. Не останах доволен от разговора, тъй като ми бе предложено да ми дадете крепежни елементи. Такива не са ми необходими! След това изпратих майл до Икеа. Отговорът беше сходен. Изтеглянето било за друг пазар, въпреки че става въпрос за един и същи продукт. При продажба на въпросния артикул аз съм бил подведен относно негови скрити недостатъци, като не съм получил пълната информация, като например че се налага пробиване на стени и тн. Скринът за това е скрин, за да е свободно стоящ мебел, никъде не се уточнява, че става въпрос за мебел, която трябва да се прикрепя към стената. Също така не съм бил наясно, нито съм бил недвусмислено и целенасочено информиран за възможните вредоносни резултати. Най-страшното е, че съм придобил артикула с оглед да го ползвам в детската стая, при положение че именно за детето той може да бъде фатален. След като не съм бил информиран, че същият артикул следва да се прикрепи към стената при продажбата, аз може и да съм искал същият артикул и да не стои близо до стена. И въпреки че съм спазил всички инструкции за безопасност и че съм се запознал подробно с тях, тази част от информацията (която намирам за съществена при формиране на решението си за покупка) не ми е била предоставена. Опасността от преобръщане, която беше спомената в инструкциите по никакъв начин не навеждаше да мисълта, че може да има фатален край. В крайна сметка този артикул не е бил обявен като шкаф за стена, за който да е изначално ясно, че следва да се прикрепя към такава. Това е свободностоящ мебел и аз съм го придобил като такъв и с оглед на подобни негови качества. По никакъв начин и с оглед на никакви характеристики, не е ставало ясно, че следва да слагам „по-тежки предмети в най-долните чекмеджета“. Този тип информация идва в последица на мое волеизявление и очевидно същата не ми е била коректно поднесена на първо място. Още повече, че не бих закупил артикул за детската стая, за който ми е известно, че е причинил смърт на поне 6 деца!!! На следващо място, аз няма как да съм запознат с кампания по безопасност, която очевидно е проведена след закупуването от мен на опасния артикул. Очевидно същата не е проведена в мащаби, позволяващи тя да достигне до мен или поне сходен с този за рекламиране на опасния продукт. Трудно може да ми се вмени задължение за последващо информиране относно скрити недостатъци, при положение че Икеа дори не са разпространили информация за това до медиите. Като оставим всичко това на страна, след като съм волеизявил, че желая да ви върна въпросния опасен артикул, най-абсурдното обяснение, което мога да получа е, че стандартите за безопасност са двойни.
Искане от КЗП:
Връщане на заплатените суми срещу получаване на продадената стока

Прикачени документи:
Име
Тип
Коментар
Дата на прикачване
333.png
Друго
писмо
22.png
Друго
писмо
11.png
Друго
кореспонденция

Няма коментари:

Публикуване на коментар