сряда, 7 март 2012 г.

Продължават проблемите с договорите към мобилните оператори prodaljavat problemite mobilni-operatori

Като продължание на темата за това Как да подадем жалба срещу МТел? Публикувам и тази статия от Вести.БГ, която обрисува тъжната картинка с неработещия закон и нахалството на мобилните оператори. Навремето, когато влезе в сила Закона за потребителските кредити, който забраняваше да се събират наказателни такса за предсрочно погасяване, повечето банки продължиха да си начисляват на принципа "ще видим колко клиенти ще ни съдят и ще чакаме съдът да каже. Явно и с мобилните оператори ще е подобен сценария.

Пак проблеми с прекъсването на договори за GSM
Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори, съобщи Би Ти Ви.

Въпреки промените в закона хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.

Промените влязоха в сила на 29 декември миналата година, припомня Би Ти Ви.

Според тях, ако след изтичане на срока на договора, потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава той се счита за бесрочен.

По този начин договорът може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.

Телекомите у нас твърдят, че за заварено положение това правило не важи.

От Комисията за регулиране на съобщенията, обаче, са категорични, че правилото е за всички.

"В такива случаи законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор", обясни председателят на комисията Веселин Божков пред Би Ти Ви.

Очаква се до месец-два да започнат да излизат санкции срещу мобилни оператори по този казус.

Няма коментари:

Публикуване на коментар