Като продължание на темата за това Как да подадем жалба срещу МТел? Публикувам и тази статия от Вести.БГ, която обрисува тъжната картинка с неработещия закон и нахалството на мобилните оператори. Навремето, когато влезе в сила Закона за потребителските кредити, който забраняваше да се събират наказателни такса за предсрочно погасяване, повечето банки продължиха да си начисляват на принципа "ще видим колко клиенти ще ни съдят и ще чакаме съдът да каже. Явно и с мобилните оператори ще е подобен сценария.
Пак проблеми с прекъсването на договори за GSM
Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори, съобщи Би Ти Ви.
Въпреки промените в закона хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.
Промените влязоха в сила на 29 декември миналата година, припомня Би Ти Ви.
Според тях, ако след изтичане на срока на договора, потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава той се счита за бесрочен.
По този начин договорът може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.
Телекомите у нас твърдят, че за заварено положение това правило не важи.
От Комисията за регулиране на съобщенията, обаче, са категорични, че правилото е за всички.
"В такива случаи законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор", обясни председателят на комисията Веселин Божков пред Би Ти Ви.
Очаква се до месец-два да започнат да излизат санкции срещу мобилни оператори по този казус.
Пак проблеми с прекъсването на договори за GSM
Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори, съобщи Би Ти Ви.
Въпреки промените в закона хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.
Промените влязоха в сила на 29 декември миналата година, припомня Би Ти Ви.
Според тях, ако след изтичане на срока на договора, потребителят не се е съгласил писмено да го продължи, то тогава той се счита за бесрочен.
По този начин договорът може да бъде прекратен само срещу едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.
Телекомите у нас твърдят, че за заварено положение това правило не важи.
От Комисията за регулиране на съобщенията, обаче, са категорични, че правилото е за всички.
"В такива случаи законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор", обясни председателят на комисията Веселин Божков пред Би Ти Ви.
Очаква се до месец-два да започнат да излизат санкции срещу мобилни оператори по този казус.
Няма коментари:
Публикуване на коментар