петък, 23 декември 2016 г.

Как си взех част от парите от МТЕЛ? Обжалване на сметка от мобилен оператор

В продължение на статията Как да пуснем жалба против МТЕЛ? Днес ще ви разкажа как обжалвах една своя надписана сметка и …ООО ЧУДЕСА … взех си парите от тях, за което все пак съм им благодарен :)


Наложи ми се наскоро да пътувам в чужбина извън Европейския съюз. Б

ез да искам си пуснах мобилния интернет, тъй като явно мозъкът ми отказа да възприеме СМСът, че 1 МВ (ЕДИН МВ) струва 20 лв без ДДС!!!

В резултат по средата на пътуването получих честитка за достигане на кредитния ми лимит. Още докато бях в чужбина намерих безплатен нет и им пуснах едно оплакване на customerservice@mobiltel.bg.
След завеждане на сигнала се отваря нов тикет на http://www.livehelpnow.net. Получавате го и по майла си.

Няма смисъл да казвам, че ме отсвириха. Супер бързо получих съобщение Your support ticket has been resolved. Please see the solution below:
В майла пишеше – ами вижте си тарифите, лек път, ядосвах се, ядосвах се, пък си продължих пътуването.

Хубаво де, но скоро след като се върнах получих честитка – сметката ми беше огромна за моите стандарти – 80лв.

За това, когато излезе надписаната ми сметка, аз не я платих, а им пратих една жалба, с копие до комисията за защита на потребителите и до комисията за регулиране на съобщенията 


До: „Мобилтел” ЕАД
гр. София 1309, ул. „Кукуш” I,

Копия до:
Комисия за защита на потребителите
гр. София, пл. „Славейков” № 4А, ет. 3

Комисия за регулиране на съобщенията
гр. София, ул. „Гурко” № 6


ЖАЛБА

От ***************
живущ в гр. ********, ул. „**********“ № , бл. , ап ; GSM 

Относно: необосновано високи месечни сметки за използван мобилен телефон отразени във фактури с Фактура№ ******* за период *****2016 - *******2016


Уважаеми госпожи/господа,

Аз съм изряден клиент на „Мобилтел” ЕАД и до момента редовно съм заплащал сметките си за използвания от мен мобилен телефон.  

Според детайлната справка от фактурата излиза, че съм ползвал  МВ за ***** без ДДС, което е пълна лудост!
Дата и час
Номер
Избран номер
Услуга и направление
Количество (сек., бр., kB.)
Цена в лв. без ДДС


Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
1



Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
9


Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
4


Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
1
8


Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
7
4


Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
2



Мобилен Интернет Роуминг извън ЕС   
4


Писах на отдел обслужване на клиенти, но получих смехотворен отговор, посочващ само тарифата, но не взимащ отношение по същество.  Прилагам същият, тъй като с настоящата подавам оплакване на некорекнто обслужване и моля да се назначи проверка /линк към тикет системата/

На следващо място и на съвсем отделно основание протестирам действията на мобилния оператор, свързани със задълженията му да ме уведоми за кредитния ми лимит.  По смс получих съобщение за достигане до ***лв при ***лв кредитен лимит.  От отговора на оператора в моето оплакване, той вече беше ***лв, а после се оказва, че към него се добавя и таксата и ДДС.  Така, въпреки че уж трябва да съм бил предупреден при достигане на 90% от същия (**лв) или поне на 75% (***лв).  Само че това не е станало!  Аз съм бил известен при дължими ***лв, а сметката в момента ми е точно двойна.  Дори и в хипотезата на чл. 25.3 от Общите условия на мобилния оператор, същият е бил длъжен своевременно да ме информира за достигане на кредитния ми лимит.  Тоест, мобилният оператор не е изпълни задължението си своевременно да ме извести.  Нещо повече, Общите условия са напълно подвеждащи, тъй като от тях не става ясно, че към кредитния лимит се начислява допълнително фиксираната месечна такса по договора.  Освен това не става ясно, че над същия се начислява и ДДС.  Ако това наистина е кредитен лимит, то същият трябва да представлява крайна бруто сума в лева, за която абонатът да бъде задължен.  Нейното увеличаване води до извода, че същият може да изпадне в неплатежоспособност.

Всички тези обстоятелства свидетелстват за нарушение и на договора с мен и на общите условия.  Същите свидетелстват и за абсолютно несъразмерно ценообразуване, противоречащо на елементарната логика, тъй като подобна цена за МВ е просто безумна.

Моля да се вземе под внимание и обстоятелството, че системата за проверка на текущ трафик при роаминг е крайно забавена, което силно затрудни отчитането и контролирането на моята сметка. Това затруднение не е маловажно, с оглед на факта, че поради същото не можех адекватно да следя сметката си.

Настоявам „Мобилтел” ЕАД в най-кратък срок да проведе пълна проверка по случая и да преразгледа издадената фактура. 

Моля Комисията за защита на потребителите да констатира описаната фактическа ситуация и да констатира нелоялната заблуждаваща търговска практика и да наложи административно наказателна отговорност на МТел.  Както и да предприеме незабавно мерки за отстраняване на проблема и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения.

Моля Комисия за регулиране на съобщенията да направи проверка на начина, по който „Мобилтел” ЕАД изчислява кредитния лимит, как същият се формира и съобщава на потребителите.  Моля да се предприемат и всички законоустановени и възможни за КРС мерки, за преразглеждане на политика за таксуване при роаминг, който са напълно несъотвестащи на нормалното.
.



Дата *************г.                                                                                                                            

град ***


С уважение:

*****



Приложения:
1. Кореспонднеция с Мтел


Жалбата беше пусната на 25ти. Отново получих тикет от системата:


Здравейте,

Във връзка с Вашето запитване, бих желала да Ви информирам, че по случая е заведена жалба с вх. № ******, която ще бъде разгледана в рамките на 30 календарни дни. След нейното приключване ще получите уведомителен SMS на номера за връзка и ще може да получите отговора във всеки наш магазин или онлайн тук: https://www.mtel.bg/complaints .


С уважение,
********
“Обслужване на клиенти“

Първи ми отговориха от Комисията за защита на потребителите и ми казаха, че тази жалба си е за Комисията за регулиране на съобщенията и правилно съм им я изпратил на тях. А на 23 следващия месец получих смс, че жалбата ми е разгледана от МТЕЛ.

Трябваше да посетя следния линк https://www.mtel.bg/complaints, където да въведа Номера на жалбата и рождената си дата. Дадох им я, нали ми знаят ЕГНто. След това изтеглих един ПДФ, който прилагам



Извод:
Мтел ми намалиха сметката със сумата от Роаминга и това е хубаво за мен!  Аз дори не исках да ми отписват цялата сума, а само тази за трафик да ми я намалят, но те ми отписаха всичко. 

Лошата новина обаче е, че те не намират грешка в себе си и го правят само като признак на добра воля.  Тоест опростили са ми сметката, а не са оттеглили недопустимото си искане за заплащане на тази сума.  Издавайки кредитно известие, те не приемат аргументите ми, но ме ценят като човек.... пардон, като клиент

Не става и дума за преразглеждане на Общите им условия, които аз все още намирам за подвеждащи и се надявам (макар и не много силно) КРС да им обърне внимание.  Вероятно именно това ми искане ги е мотивирало да ми намалят сметката. 

Нито са се замислили да проверят роботите, които ми отговарят, без да ми слушат аргументите.  Това всичкото са лоши новини за всички ни, така че си пиша половин успех. 

2 коментара:

  1. Вие сте късметлия. Въпреки жалбите към Мтел,КЗК и КРС моята баба си плати като поп 100-те лв. сметка за нереално проведен 60-минутен разговор с ХОЛАНДИЯ....

    ОтговорИзтриване
  2. kakto cheta i az maj trqbva d si platq 130lv zatova che tejen slujitel vmesto bob za 6lv na mesets mi otvori pogreshen abonament. Ne sam oshte stignala do razlichnite komisii.

    ОтговорИзтриване