сряда, 28 декември 2016 г.

Обжалване на акт, наложен ми за липса на гражданска отговорност


В интерес на истината не бях виновен. То всеки би казал така.  Но в случая управлявах автомобил, за който не знаех че няма гражданска отговорност.  Е, обжалвах на две инстанции без да се явявам и загубих.  Но до ден днешен карам с акта, на който има печат че е обжалван и все още не съм си взел талона от КАТ.  Така изтече и давността на принудителното събиране на глобата ми от 400лв.  Трябва сега да им пусна едно възражение за изтекла давност (най-добре с телепоща http://www.bgpost.bg/bg/329) и да ходя до КАТ да си искам талона. 

Та ето ви няколко сламки как да жалите такива актове и, ако имате моя късмет и търпение, да не ви съберат глобите.  Впрочем се надявам все пак държавата да започне да си събира глобите, защото това е пълно безобразие.  Но тъй като не изпитвам вина за обстоятелството, че карах без гражданска отговорност и нямах и намерение да правя документни фалшификации и да представям гражданска, направена със задна дата (както правят почти всички в моята ситуация) то някак си в моето съзнание оправдах за себе си обстоятелството, че не платих тази безумна глоба. 

В общи линии в жалбата против всяко наказателно постановление пишете:

Чрез КАТ София до РС-София

Г-н СЪДИЯ,
Горепосоченото наказателно постановление е незаконосъобразно и неправилно, а наложените ми административни наказания са явно несправедливи, поради което го обжалвам в срок и МОЛЯ същото да бъде отменено. Съображенията си в тази насока ще изложа в съдебното заседание по делото.
Дата, град
С УВАЖЕНИЕ:
(xxxxxxxx)

мотивите, поради което искаш да бъде отменено постановлението ще посочиш в съда.

Много често, в практиката се случва така,
че се използва само един свидетел за съставянето на наказателното постановление, така че проверяваш за това нещо - тоест трябва да са двама.

снимай си акта, преди да си получиш постановлението, щото ти го взимат. виж в акта
1 има ли актосъставител с 3 имена, ЕГН, месторабота и длъжност и адрес
2. има ли 2 свидетело с 3 имена ЕГН, месторабота и длъжност
3. Подписали ли са се двамата отдолу на акта
4. кои текстове си нарушил от ЗДвП-пише го в акта при фактическата обстановка

6. разписа ли акта

Образец на жалба:

ДО
Софийски Районен Съд

Чрез
Пътна Полиция при СДВР


ЖАЛБА

от , ЕГН ,
живущ в град София, ПК , ул. „” №, вх. , ет. , ап. ,
тел. 2

            ПРОТИВ: Наказателно постановление №/0

Уважаеми г-жо/ г-н Районен съдия,
В срок обжалвам НП №/0 на действащ в качеството му на зам. директор при СДВР, съставено на основание чл. 47, ал.1, б. а във връзка с: чл. 53, ал. 1, ЗАНН; чл. 189, ал.4 ЗДП и чл. 315, ал.1 КЗ, връчено ми на .  Същото НП се основава на акт №от 1г., съставен от действащ в качеството му полицай към СПО-ООП СДВР град София, който е преценил, че съм нарушил чл. 259, ал.1. т.1 КЗ.  Същият акт е съставен на 1 около 20 часа в гр. София, на ул. „ между бул. „” и ул. „”, където при спиране за проверка полицаят установява, че управлявам лек автомобил , с рег.№, собственост на живущ, без сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност”. 
Предвид горното, ви моля да отмените изцяло обжалваното Наказателно постановление №като незаконосъобразно и неправилно. 

По повод на горното моля, след като проверите процесуалните предпоставки за издаването на НП №/0, да вземете предвид и следните обстоятелства:
1. Към датата на издаване на наказателното постановление нямам отнети контролни точки с влезли в сила наказателни постановления и че имам десет годишен стаж като изряден водач.
2. Управляваният от мен лек автомобил  е собственост на друго лице и аз нямам отношение към неговата поддръжка и неговото привеждане в съответствие с всички нормативни изисквания.  На г. бях взел инцидентно на заем въпросния лек автомобил и го ползвах с бона фиде, че същият отговаря на всички законови норми, за да бъде управляван по пътищата на Република България, за което ми беше предаден пълен набор документи.
3. Управляваният от мен автомобил г. е имал валидно сключена застраховка при условията на чл. 260 КЗ, но явно е било допуснато забавяне на плащането на разсрочена вноска от застрахователната премия.
4. Като водач на лекия автомобил, без да съм него собственик, аз не попадам в приложното поле на чл. 259, ал. 1, т. 1 КЗ, посочен в акт № от 1г. като норма, която съм нарушил.  Същото съставлява явно нарушение на материалния закон и води до не законосъобразността на издаденото НА №.


Прилагам:
1. Копие от жалбата за другата страна.
2. Копие от талона на автомобила.

Дата: 010                                                                  С Уважение: ..............................


Касационната жалба:

ЧРЕЗ
РАЙОНЕН СЪД - ГР. СОФИЯ
НАКАЗАТЕЛНА КОЛЕГИЯ,
състав
НАХ дело № /20 г.
ДО
СОФИЙСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД
КАСАЦИОННА ЖАЛБА
за отмяна на решение
От
, ЕГН , адрес: гр. , район , ул. "" №, ет. , („Жалбоподател”)


            Уважаеми административни съдии,
Районен съд - София постанови неприсъствено решение по НАХ д. № по описа на съда за 2010г. („Решение”).  Тъй като Решението не ми бе връчвано по реда на Глава Шеста от Гражданския процесуален кодекс („ГПК”), за постановеното Решение узнах на 10 г., когато проверих хода на делото в деловодството на съда.  Същото е видно от приложения към делото лист.
Не съм доволен от така постановеното решение, не го намирам за правилно и законосъобразно и поради това го обжалвам в срок.  Считам, че решеното е недопустимо и неправилно и на основание чл. 209, точка 2 и 3 от АПК го обжалвам на следното.  Основанията ми за това са:
Видно от представените с жалбата ми до Районния съд доказателства и от съдебното следствие е, че инцидентно съм управлявал чужд лек автомобил, с което действие не съм могъл да осъществя състава на и съответно да наруша чл. 259, ал.1, т.1 от КЗ, тъй като аз не притежавам въпросния автомобил.  Водачът на моторно превозно средство не е задължително да е същото лице, което го притежава.  Това обстоятелство явно е убягнало и на полицая, съставил акта за налагане на административно наказание, но по-важното и на самия съд.  Точка първа на ал. 1 на чл. 259 от КЗ вменява като отговорност да сключи застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите на всяко лице, което притежава моторно превозно средство, което е регистрирано на територията на Република България и не е било спряно от движение.  Аз, като водач, управлявал лекия автомобил инцидентно, не попадам в приложното поле на същата разпоредба. 
Видно от постановеното решение е, че самият съдия не е обърнал внимание, че лицето собственик на лекия автомобил е от женски род (и съответно не може да съм аз), тъй като на стр. 2, абзац 2, последно изречение, съдът казва, че аз съм „управлявала” лекия автомобил.  Грешното спрежение на глагола в женски род показва, че съдията по делото не е обърнал внимание на този малък, но съществен за делото факт.  Този му пропуск е съществен и показва отношението на съдията към делото. 
Едно лице не може да бъде наказано за нарушение, което не е описано в акта за налагане на административно наказание.  В акта нарушението, извършено от мен има грешна квалификация, която съдът безцеремонно и нехайно е потвърдил, без да се поинтересува от фактите и доказателствата по делото, с което е демонстрирал ниска ангажираност по отношение на своята работа.
Съдът неправилно е постановил, че съдебното следствие може да бъде проведено без мое участие и е отхвърлил моята редовна молба за отлагане на делото.  Към онзи момент не е имало как да представя доказателства, че в деня на заседанието – 1г. няма да бъда в гр. София.  Не съм пътувал извън страна със самолет и не съм разполагал с билет, от който да е видно кога ще се завърна.  Не става ясно какви доказателства съм могъл да дам и защо съдът не ми е указал срок, в който да ги представя.  В съвременния свят човек и особено в Европейския съюз човек има свобода на движението, освен това дори не съм ползвал граничния си паспорт, тъй като съм пътувал с лична карта, на която не се поставят печати.  Във връзка с това и с оглед на доказване на обстоятелството, че на горецитираната дата не съм бил в Р. България, моля административния съд да ми издаде съдебно удостоверение, което да послужи пред Гранична полиция, с цел установяване дали на 1 съм бил в чужбина.
Предвид гореизложено моля,да разгледате жалбата ми в съдебно заседание и след като се убедите в нейната основателност, да постановите решение, с което да отмените постановеното Решение по НАХ дело /20г. на СРС състав.

С уважение,


КЗ

Нарушение на

Чл. 259. (1) Договор за застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите е длъжно да сключи всяко лице, което:

1. притежава моторно превозно средство, което е регистрирано на територията на Република България и не е било спряно от движение;

На основание Чл. 315.  Е наложено адм наказ(1) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.)Лице, което не изпълни задължението си да сключи задължителна застраховка по чл. 249, т. 1 или 2 или което управлява моторно превозно средство, във връзка с чието притежаване и използване няма сключен и действащ договор за задължителна застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, се наказва със:

1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2006 г.) глоба от 400 до 600 лв. - за физическо лице;

Няма коментари:

Публикуване на коментар