сряда, 30 септември 2020 г.

Как да подадем жалба до Топлофикация за висока изравнителна сметка

 Потребителите могат да подават жалби в Центровете за обслужване на клиенти, както и да използват следните комуникационни канали:

 

Информационен телефон 0700 11 111

info_r@toplo.bg

www.facebook.com/www.toplo.bg 

 

Напомняме, че подадени жалби, възражения и сигнали, изпратени по дигиталните канали следва да бъдат подписани и сканирани/снимани от титуляр на партидата или упълномощено лице, за да получат вх. номер.


До ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ ЕАД, ЕИК 831609046

Адрес: гр. София 1680; Район Красно село; ул. "Ястребец"  23 Б

 

Ж А Л Б А

 

от ..................., тел. ............................, адрес: ул. ........................ №8, ет. 0 ап. 0 София ПК

Аб. № 1234567

 

Срещу: изравнителна сметка за период 05.2019-04.2020

 

 

 

Уважаеми г-н Александров,

 

Не съм доволен и смятам за неправилна изравнителна сметка за период 05.2019-04.2020 за ползване на топлинната енергия за моя имот, находящ се в гр. София, ул. .................. Аб. № 1234567 в Топлофикация София ЕАД и в срок, съгласно съобщение за удължаване на срока за обжалване на изравнителните сметки до 30-ти септември ( публикувано на 18 септември, 2020 на следния адрес https://toplo.bg/news/2020/09/18/30september) подавам пред вас, в качеството ви на изпълнителен директор на ТОПЛОФИКАЦИЯ СОФИЯ ЕАД, ЕИК 831609046 (наричана за краткост Топлофикация) настоящата жалба. 

 

Смятам, че получената от мен сметка е неправилна, неточна, изчислена е в разрез с действащите правила и нормативни актове, същата е незаконосъобразна и необоснована и следва да бъде отменена и приведена съобразно реално ползваното от мен топлинна енергия.  Намирам представените ми данни за неправилно пресметнати, а представената фактура и изравнителна сметка подвеждаваща, същата борави с некоректни данни, както и няма яснота относно изразходването индивидуално потребление по периоди, което прави неправилно прилагането на разлини цени за използвана енергия.  Всичко това води до необоснованост, неправилност и незаконосъобразност на фактура с №  10012345678 за 08.2020, която настоявам да преразгледате.  Основанията ми може да намерите изложени по-подробно по-долу:

 

1.      НЕЯСНОТА НА ФАКТУРИТЕ

 

Ноторно известно е обстоятелството, че фактурите на Топлофикация са неясни и подвеждащи за потребителите, като целта е по-трудно установяване на надписвания от страна на дружеството.  Например данните за подгряване на вода се смесват с другите, изразходваното количество се отчита чрез топломери без ясна мерна единица, която след това се прехвърля по неизвестен за потребителите начин към м3 или МВтч и то на пръв поглед произволно и тн.  Остава неразрешен, както и в моя конкретен случай, огромният въпрос за сградната инсталация как и защо се взима определена база, още повече че самата инсталация се смята сс специфична, но реално непостижима мощност. 

 

През отоплителен сезон 2019-2020 бяха въведени разлини цени за топлоенергията в следствие на корекция на цената на газа.  Тези цени до някаква степен са получили отражение в индивидуалната справа за използвана топлинна енергия, изготвена от топлиниия счетоводител.  Само че реално аз и до днес не знам с коя фактура са ми били възстановени надвзетите средства, в какъв размер, дали съм получил дължимата лихва и тн.  Да, констатирам различни движения по сметките, но това в никакъв случай не става ясно и по прозрачен начин.  Така остава обоснованото съмнение за реалния размер на дължимото и разминаването с реално изплатеното, т.е. прихванатото от вас.  Липсата на подобна ясна и конкретна информация за това за кой период колко съм платил, колкото реално е трябвало да платя, колко подлежи на връщане и чрез коя фактура колко ми е било прихваното е основателен проблем.  Липсата на тази информация прави всяка проверка невъзможна.  Така дори в удължения срок аз не мога да подам адекватно възражени, тъй като липсва информация.  Още повече, че публичната комуникация по въпроса е разнопосочна – вие твърдите, че ще връщате 35 млн, а зам кмета Барбалов говори за 40 и тн. 

 

2.      НЕПРАВИЛНО ПРИЛАГАНЕ НА РАЗЛИЧНИ ЦЕНИ

 

Разбираемо е объркването, което настъпи с въвеждането на рзлични цени със задна дата.  Същото, както казах до някъде е отразено в индивидуалната справка, но само до някъде.  Няма яснота как, при липсата на междинно отчитане, вие (или топлинния счетоводител) сте сметнали колко МВтч съм използвал за периода 01.11.2019-31.03.2020 и за следващия период от 01.04.2020-30.04.2020.  Вие не знаете дали януари месец не съм бил на ски през цялото време, нито с колко ми се е увеличило потреблението през м. Април, в следствие на принудителното оставане в къщи.  Как точно беше изчислена ползваната енергия в МВтч за тези периоди!?!?!  Това е съвършенна екстраполация, черна кутия, която вие/топлинния счетоводител съвършенно произволно и базирано на производни, но не реални данни сте постигнали.  Просто няма начин да знаете потреблението ми в различните периоди на отоплителния сезон, а само общото, както и това на сградата, което пак не е точно (виж т. 1).  По сходен начин стои и въпросът с отчитането на топлата вода, която става на големи периоди от време и в никакъв случай тези отчети не кореспондират с посочените първи и последни числа от месеците, както са описани в индивидуалната справка.  В този смисъл вашите сметки са очевидно грешни и не се базират на някаква реалност, а на допускания, предположения и напасвания.  Дори сте дописнали, че съм ползвал по-малко от предположеното от счетоводителя преди началото на сезона. 

 

3.      НЕПРАВИЛНО СМЯТАНЕ НА СГРАДНА ИНСТАЛАЦИЯ

 

Съгласно разпоредбата на чл. 139, ал. 1 от ЗЕ разпределението на топлинната енергия в сграда - етажна собственост, се извършва по система за дялово разпределение, а съгласно чл. 142, ал. 2 от ЗЕ топлинната енергия за отопление на сграда - етажна собственост, се разделя на топлинна енергия, отдадена от сградната инсталация, топлинна енергия за отопление на общите части и топлинна енергия за отопление на имотите, като според чл. 145, ал. 1 от закона, топлинната енергия за отопление на имотите в сграда - етажна собственост, при прилагане на дялово разпределение чрез индивидуални топломери се определя въз основа на показанията на топломерите в отделните имоти.

 

В края на отоплителния сезон /отчетния период/ фирмата за дялово разпределение /топлинният счетоводител/ е извършвала отчитане на индивидуалните разпределители и водомерите за топла вода на абонатите, показания на топломерите и е изготвяла индивидуалните за имотите и общите за отчетената топлинна енергия чрез изравнителни сметки. С изравнителната сметка са изравнени действително потребеното през съответния отоплителен сезон количество топлинна енергия с начисленото прогнозно /фактурираното през отделните месеци/ от Топлофикация.

 

Само че топлиният счетоводител и Топлофикация неправилно изчислявате топлоенергия за сградна инсталация върху проектна инсталирана мощност в сградата в режим на етажна собственост за отопление.  Реално тя е различна от заложенатаи като обем и като инсталирана мощност и като входно качество на топлоенергията.  Така при разпределяне на топлоенергията топлиният счетоводител е използвал частично неверни входни данни, поради което начислената за това сума се отклонява от действително потребената от мен (а и всеки абонат в сградата).  Разликата в проектната мощност води до неточност в разпределението.  Дали тази разлика е значителна или не е неотносимо, доколкото тези входни данни се ползват при изчисляване на задължението ми, а и няма как точно да се установи така или иначе. 

 

4.      НЕПРАВИЛНО СМЯТАНЕ НА МОЩНОСТТА НА ОТОПЛИТЕЛНИТЕ ТЕЛА

 

Смятам, че неправилно е изчислена и Максималната енергия на всеки от моите отоплителни тела.  Описаните в индивидуалната справка са завишени.  Никой никога не е питал производителя, нито мен каква е проектната мощност на тези уреди (алуминиеви радиатори), въобще какви уреди съм монтирал и тн.  Само са преброени глидерите, но без да е мерено разстояние между осите.  Само от това, че съм си сменил уредите с по-съвременни (съответн по-икономични) ми се вдига разхода за отопление, което е нонсенс.

 

 

Предвид всичко гореизложено очаквам да преразгледате вашите разчети и да коригирате дължимата от мен сума за изравнителна сметка на база индивидуална справка, обективирана във фактура за м. август 2020, като преизчислите правилно дължимите от мен изравнителни суми за отоплителен сезон 2019-2020.

 

С уважение,                                                                                                                Дата: 30.09.2020

                        .................................

Няма коментари:

Публикуване на коментар